آموزش دفتر مدیریت پروژه PMO – جلسه چهارم: ابزارهای مدیریت پروژه / مهندس سید مسعود سیدی مطلق

درس قبل: ایجاد مبنا برای متدولوژی مدیریت پروژه

در فصل گذشته به تشریح کارکرد «متدولوژی مدیریت پروژه» از حوزه کارکردی مدیریت روش پرداختیم که طی آن در ادامه­ ی فصل های اول ودومِ مبحث «دفتر مدیریت پروژه» با موضوعاتِ انواع دفتر مدیریت پروژه، سطوح شایستگی و مدل کارکردی دفتر مدیریت پروژه، به تشریح مفصل کارکرد متدولوژی مدیریت پروژه پرداخته شد. مدل کارکردی متدولوژی مدیریت پروژه و اجزاء آن، در آموزش مفاهیم اصلی این کارکرد، ترسیم تصویر ذهنی از کل کارکرد و مشخص شدن سهم هر یک از اجزاء در شکل­گیری کل، نقش بسزایی ایفا نموده است به همین دلیل، در جای جایِ آموزش این کارکرد، از یادآوری این مدل کارکردی بهره بردیم تا در تشریح هر یک از اجزاء، از سرفصل های بالادستی آن غافل نشویم و بدانیم تا در کجای این مدل کارکردی در حال یادگیری می­باشیم.

در مدل کارکردی متدولوژی مدیریت پروژه، به سرفصلهایِ چهارگانه آن یعنی «ایجاد مبنا برای متدولوژی مدیریت پروژه»، «توسعه راهکارهای متدولوژی»، «پیاده­سازی متدولوژی» و «مدیریت بلوغ متدولوژی»، طی سه قسمت به تفصیل پرداخته شد و اجزاء هر یک از آنها تشریح شد. در این جلسه می­خواهیم به کارکرد دوم از حوزه کارکردی «مدیریت روش» تحت عنوان «ابزارهای مدیریت پروژه» بر مبنای ویرایش سوم هندبوک دفتر مدیریت پروژه بپردازیم.

دانلود جلسه چهارم

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش دفتر مدیریت پروژه PMO – جلسه چهارم: ابزارهای مدیریت پروژه / مهندس سید مسعود سیدی مطلق»

  1. با سلام و احترام خدمت شما
    ضمن تشکر بابت آموزش های جامع و کاربردی که به زبان ساده و گویا بیان شدند، بی صبرانه منتظر آموزش های بعدی شما عزیزان هستم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *