آموزش رسمی DCC مرکز کنترل مدارک – جلسه اول: معرفی مرکز کنترل مدارک و کارشناس کنترل مدارک پروژه / مهندس سید مسعود سیدی مطلق

مرکز اسناد پروژه (Document Control Center – DCC) جزئی از ارکان نوین بسیاری از پروژه ها در جهان امروز است. این بازوی اجرایی خصوصا در روشهای اجرای پروژه ها که در خانواده روشهای EPC قرار میگیرند از اهمیت حیاتی برخوردار است. این مرکز مسئول اولیه یکی از اساسی ترین فرآیندهای اجرای اینگونه پروژه ها یعنی مدیریت اسناد مهندسی است. مدیریت اسناد مهندسی مجموعه از فعالیتهاست که جهت تولید، تایید، بروزرسانی، نگهداری و نظارت بر اشتراک گذاری مدارک در اینگونه پروژه ها صورت میگیرند.

با وجود فراگیر بودن فرآیند مدیریت اسناد مهندسی در اجرای پروژه ها در ایران، منابع بسیار کمی برای آموزش مفاهیم مرتبط با آن وجود دارد و در بسیاری از سازمانها این مفاهیم به شکل سنتی به افراد جدیدی که در پروژه وارد میشوند منتقل میگردد. بنابراین ایده ورزان تصمیم گرفت با همکاری با یکی از مشاوران قدیمی ایده ورزان مجموعه ای را تدوین کند که مقدمات این مفاهیم را برای افراد علاقه مند شرح دهد.

آقای مهندس سید مسعود سیدی مطلق دارای مدرک PMP و همچنین دارای سابقه طولانی در زمینه مدیریت و آموزش فرآیندهای مرتبط با مهندسی و خرید پروژه ها در انواع پروژهای زیرساخت، عمرانی، نفت و گاز و معدن در کشور است. ایشان از حدود سال 1388 همکاری خود را به عنوان مشاور مدیریت پروژه با ایده ورزان شروع کردند.

فایل الصاقی اولین سند از سری آشنایی با فرآیند مدیریت مدارک مهندسی است که در سایت IPMP ارائه میگردد. لطفا با نظرات خود ما را در جهت بهبود این سری آموزشی یاری نمایید.

 

دانلود جزوه جلسه اول

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *